Nuff Atas

16 Mei 2011

Skuter Elektrik Tanpa Pencemaran



BERLIN - Sebuah skuter elektrik buatan Jerman yang dijual pada harga 2,112 euro (RM8,944) tidak mengeluarkan sebarang pencemaran, lapor sebuah akhbar semalam.

Skuter itu sepanjang 139 sentimeter (sm), tinggi 62sm dan lebar 35sm selain menggunakan sebuah bateri mudah alih.

Pembeli boleh mengecaj skuter itu di kedai kopi dan di tempat kerja kerana ia menggunakan bateri mudah alih.




Skuter itu berjenama TP yang bermaksud Tante Paula atau ibu saudara Paula dalam bahasa Melayu.

Kelajuan skuter itu ialah 19 kilometer sejam.

Sumber: Kosmo



Mudah dibuka dan dipasang dan mudah disimpan serta mudah untuk dibawa ke mana-mana. Didatangkan bersama-sama dengan bag penyimpanan. (rujuk: sini)

p/s; Amacam? Ada yang berminat ke?
Mmmmmmmm... cuma rasanya mahal sangatlah....
Tak tau lah kalau masa akan datang jika harganya berpatutan, saya pun nak memilikinya sebijik...

4 comments:

Siti Aziz berkata...

mak ai.. mahal nyer. boleh buat kawin dah tue. ha3

Wanzi berkata...

skuter ni memang cantik, amat sesuai untuk aktiviti riadah tapi harganya agak mahal sikit...

mykhalis berkata...

khalis mahal tu dah surrender..nak membayangkan kelajuan lepas Khalis naik tu yg tak larat tue

Koding berkata...

Siti Aziz... Bila dah kawen nanti suruh suami belikan...

Wanzi dan Khalis... Betul tu.. sesuai untuk ronda2 cuci mata jer tuh...